čtvrtek, ledna 26, 2006

Mimochodem...

Nedávno jsem se bavil se známým o fotografování. On fotí klasicky, analogově. Má nějakého zenita. No a on mi tvrdil, že fotit digitálně není žádné umění. To on si totiž musí s foťákem pohrát, nastavit clonu, čas atd... a s digitálem se prý jen zamíří a cvakne, prostě "point-and-shoot". Když jsem se my snažil vštípit, že i já musím manuálně nastovovat clonu a čas, řekl, že ono už to není ono, to on si to krásně nastaví na objektivu, zatímco já si zmáčknu "nějaký" čudlík a je to. Další věc, která mě dostala, byla jeho chvála vlastních fotek. Dobrá, moc jsem jich neviděl, ale myslím si, že tento můj kamarád toho příliš neví o kompozici, zlatém řezu a dalších věcech, pro fotografa nezbytných. Možná, že kdyby trochu věděl, už by své fotky hodnotil jinak. To můj jiný kamarád, Marwin, ten o focení ví celkem dost. A vlastně většinu rad mi dává hlavně on. No a Marwin, si myslí, že fotit neumí (Marwe, nebuď na sebe tak tvrdý:-)) Nuže posuďte sami. Myslíte si totéž co Marwin? Já rozhodně ne.
Mimochodem...Cílem nebylo nikoho urazit, či zpochybňovat jeho tvrzení.